Citlivé chodidlá, doprajte im starostlivosť

100

Po každodennej chôdzi či športe na tvrdom povrchu bolia nielen chodidla, ale aj chrbát. Nahromadené napätie vo svaloch pozdĺž chrbtice často vyvolá bolesti hlavy a nečakanú únavu. Príjemné uvoľnenie prinesie jednoduchá relaxácie. Vedeli ste že? Chodidlá patria vďaka veľkému množstvu nervových zakončení medzi extrémne citlivé miesta na dotyk.

Ako pomôcť nohám?

Do plastového vedra alebo misky položte približne pätnásť menších, okrúhlych kamienkov. Nalejte do neho vodu s teplotou 37 ° C (v lete pokojne aj chladnejšie), aby vám siahala po členky a pridajte dve kvapky levanduľového éterického oleja. Pohodlne si sadnite a vdychujte vonnú paru. 10-15 minút trite chodidlá o kamienky.

Ak často športujete či tancujete vyskúšajte nasledovný trik: Do 30 ml fľaštičky nalejte arnikový olej a pridajte 10 kvapiek éterického oleja z mäty priepornej. Rozpálené boľavé chodidlá potom premasírujte po každom tréningu a užite si pocit okamžitého úľavnenia.

Doprajte nohám slobodu a kontakt zo zemou

Pri každej možnej príležitosti vyzujte svoje topánky a doprajte svojim chodidlám slobodu. Priamy kontakt holých chodidiel, na ktorých je na každom približne 76 tisíc nervových zakončení so zemou aktivuje reflexné body. Tie následne ovplyvňujú činnosť vnútorných orgánov. Svalové receptory prinášajú do mozgu informácie o povrchu, čo viac rozvíja spoluprácu medzi nervovou a pohybovú sústavou. Chôdza naboso skvele trénuje svaly držiace nožnú klenbu a stimuluje krvný obeh v dolných končatinách. V prevencii pôsobí proti kŕčom, plochým nohám a deformáciám prstov.

Prostredníctvom chodidiel môžeme zároveň vybíjať a uzemňovať statickú elektrinu, ktorá sa v našom tele hromadí. Cvik, pri ktorom zapojíte 13 svalov a 26 kostí môžete vyvíjať doma či v práci prostredníctvom masážneho ježka. Posaďte sa na stoličku, narovnajte chrbát (trup a dolné končatiny spolu zvierajú pravý uhol) a chodidlá položte na podlahu. Pod jedno z nich vložte loptičku s výstupkami a následným váľaním poriadne premasírujte každý úsek koncovej časti nohy. Rovnaký postup opakujte aj na druhom chodidle.

Trápia vás kurie oká?

V niektorých prípadoch za vznik kurích ôk zodpovedá chybné postavenie chodidiel. V tejto situácii pomôžu ortopedické vložky. Zmena v postavení nohy odľahčí miestam otlaku, čím kurie oká ľahšie odstránite alebo predídete ich vzniku. Vyvarujte sa úzkych, špicatých tvarov a vysokých podpätkov.

Citlivé chodidlá, doprajte im starostlivosť
Bol článok užitočný?