10 prírodných trikov na otlaky a bolesť nôh

81
bolest noh

Či chodíte celý deň na podpätkoch alebo ste niekde na túre, či dlho stojíte pri práci alebo naopak sedíte. Nohy môžu bolieť pri viacerých prípadoch a nie vždy ide o únavu. Okrem návštevy lekára, ktorá sa samozrejme odporúča najviac, existujú spôsoby ako bolesť čiastočne znížiť a utlmiť. Vyskúšajte pár týchto trikov:

Masáž nôh

Najjednoduchším riešením je vyložiť si po celom dni unavené nohy a dopriať si poriadnu masáž. Najlepšie zaberie, ak vám ju bude dávať niekto iný – nohy by mali byť natiahnuté a vyložené mierne do výšky, kvôli cirkulácii krvi.

Med

Poznáte antibakteriálne a protizápalové účinky včelieho medu? Stačí ho aplikovať malé množstvo na otlak či pľuzgier a nechať chvíľu pôsobiť. Potom ho dôkladne zmyť. Postup opakujte trikrát denne. Prípadne ho môžete nechať pôsobiť aj cez noc, ale vtedy je potrebné ho prelepiť náplasťou.

Alkohol nielen na pitie

Ak máte doma číry čistý alkohol, pokojne ho použite na vyčistenie ranky. Je dobrý aj na uvoľnenie bolesti. Možno trošku zaštípe, ale vydenzifikuje. Po vyčistení ranku prelepte. Alkohol však dokáže aj vysušiť a zároveň dezinfikovať pľuzgier.

Vyskúšajte ocot

Prinesie úľavu a stiahne prípadný zápal. Pridajte do kúpeľa na nohy dve lyžičky octu a namočte nohy do kúpeľa aspoň na 15 minút. Druhá alternatíva je do teplého kúpeľa namočiť uterák, obtočiť okolo chodidiel a nechať pôsobiť. Vaše nohy budú však cítiť octovým zápachom, odporúča sa teda umyť ich čistou vodou.

Aloe vera nevymiera

Účinným pomocníkom je tiež gél z aloe vera , pretože uľavuje od bolesti a zároveň vyčistí a zahojí aj prípadnú ranu . Tiež je vhodné nechať ho pôsobiť v noci, kedy máte nohu v pokoji. Postihnuté miesto potrite a prelepte náplasťou.

Kokosový olej

Medzi najvhodnejšie suroviny na liečbu otlakov či pľuzgierov patrí aj kokosový olej. Niekoľkokrát denne ho aplikujte na postihnuté miesto. Olej pokožku zjemní, vyživí a vďaka protizápalovým účinkom jej pomôže rýchlejšie sa zaceliť.

Skorocel

Ak pľuzgier praskne, priložte na neho lístok skorecelu. Ranu s ním potom zalepte.

Striedanie teploty vody

Začnite teplým kúpeľom, do ktorej ponoríte nohy na 3 – 5 minút. Potom rýchlo prestriedajte studeným kúpeľom – nechajte v nej chodidlá ponorené aspoň 20 sekúnd až minútu. Opakujte toto striedanie vody aspoň trikrát a nakoniec ho ukončite v studenom kúpeli a nohy samozrejme dôkladne osušte.

Cibuľa a cesnak

Cibuľa a cesnak nie sú dobré len do varenia. Oba druhy zeleniny stačí očistiť a nakrájať na kolieska. Potom ich priložte na vytvorené otlaky alebo pľuzgiere. Najlepšie je ich nechať pôsobiť celú noc.

10 prírodných trikov na otlaky a bolesť nôh
5 (100%) 3 votes