Bolesť kĺbov? Vyskúšajte 8 užitočných tipov

135
bolest klbov

Je jasné, že kĺby tvoria spojenie medzi našimi kosťami. Poskytujú človeku oporu a pomáhajú pohybovať sa. Príčin bolesti kĺbov môže byť viacero. Proces starnutia kĺbov ovplyvňuje spôsob života, a teda aj to, čo konzumujeme. Ich dôležitou súčasťou je totiž chrupavka, a práve tá je veľmi citlivá a je odrazom spôsobu života.

Najčastejšie zranenia kĺbov bývajú zo športu. Väčšine týchto zranení kĺbov zo športu sa dá predísť a zvyčajne sú spôsobené nedostatočnou rozcvičkou. Studené kĺby a neprekrvené svaly sú tak náchylnejšie k zraneniam. Tomu je potrebné predchádzať.

Aj malá bolesť naznačuje

Bolesť vždy niečo naznačuje, niekedy aj malý pich v kĺbe pri behu či cviku dokáže veľa naznačiť. Ak vás kĺb zabolí, ihneď prestaňte s cvičením.

Svoje kĺby chráňte

Používanie ochranných prvkov priamo znižuje riziko poškodenia kĺbov pri nehode. Prilby, bandáže, chrániče, korytnačky nebojte sa ich používať. Aby ste ochránili svoje kolená pri behu sa snažte čo najmenej behať po tvrdom povrchu a používať správnu obuv.

Správne cvičenie

Posilnenie svalov v okolí kĺbu vie priamo zlepšiť stav kĺbu. Odporúčajú sa hlavne cviky s vlastným telom a vlastnou váhou. S cvičením začnite čerstvo po poranení kĺbu, kým je bolesť najvýraznejšia šetrite sa. Inak platí čím skôr tým lepšie, či už z preventívneho hľadiska alebo liečenia chronického stavu.

Poznajte svoje limity

Ak cvičíte v posilňovni myslite na to, že každý človek má svoje určité limity. Nikdy ich nepreceňujte, mohlo by to spôsobiť ešte vážnejšie problémy.

Správna strava je dôležitá

Správne a zdravé stravovanie priamo ovplyvňuje kvalitu vašich kĺbov. Správna hydratácia, a vyvážený jedálniček môžu priamo ovplyvniť stav kĺbov. Stravu je pre udržanie zdravých kĺbov potrebné kombinovať s výživovými doplnkami na kĺby.

Obezita a kĺby

Nadmernú záťaž na kĺby spôsobuje pochopiteľne tiež obezita. Kĺby takto dostávajú denno denne zabrať.  Pravdou je, že ak trpíte nadváhou, trápia vás kĺby. Ak schudnete len pár kíl zlepší kvalita života a budete môcť robiť pohyby, ktoré vás inokedy boleli.

Zlepšite držanie tela a buďte trpezlivý

Zle sedenie, zlý spánok, zlá chôdza alebo dvíhanie záťaže je všetko prečo môže chrbtica bolieť. Kĺby nevyliečite za jeden deň, treba k tomu pristupovať zodpovedne a denno denne sa im venovať.

Masáž a regenerácia

Masáž dokáže uvoľniť nie len svalom ale aj kĺbom. Správna masáž vie vyriešiť veľa príčin bolestí, bez toho aby ste museli navštíviť lekára. Zároveň ak nemáte po záťaži dostatok oddychu na zregenerovanie tela, prejaví sa to na kĺboch. Dlhodobé preťažovanie kĺbov bez dostatočnej regenerácie zanecháva vážne následky.

Bolesť kĺbov? Vyskúšajte 8 užitočných tipov
5 (100%) 3 votes