Ako sa vyhnúť opuchnutým nohám počas leta?

0
552
nohy-leto-opuch-masaz

Či už chceme alebo nie, počas horúcich letných dní naše telo opúcha a zväčšuje svoj objem. Najviac pri tom trpia končatiny, ktoré sa nachádzajú najďalej od srdca a blízko pri zemi. Naše dolné končatiny sú tak pod najväčším tlakom a opúchajú najviac. Čo by ste mali urobiť, aby ste týmto nepríjemnostiam predišli? Ako zabrániť vzniku ochorenia s názvom kŕčové žily?

Prečo naše telo opúcha?

Je to spôsobené vysokým teplom, pretože naše telo má tendenciu stať sa menej účinným pri odstraňovaní tekutiny z tkanív. Tento opuch sa sústreďuje najmä v oblasti nôh a členkov. Inokedy sa vaše kĺby môžu cítiť stuhnuté alebo si všimnete rýchle zvýšenie telesnej hmotnosti. Našťastie existuje niekoľko preventívnych opatrení, ktoré pomôžu udržať tento opuch na minimum.

 

Buďte aktívni!

Počas horúčavy nemusíte síce vykonávať prísne a náročné cvičenie na to, aby ste z neho mohli vyťažiť čo najviac. Chôdza je skvelým spôsobom, ako zabrániť opuchu nôh, pretože je to ľahké kardio pre efektívne pretekanie krvi organizmom. Tento konzistentný prietok krvi je to, čo vám zabráni opuchu vášho tela. Chôdza približne 30 minút denne je tak akurátna na to, aby ste zabránili opuchu

 

Pitcher-pouring-water-3-1024x680-1024x680 Ako sa vyhnúť opuchnutým nohám počas leta?
pouring water

Nezabúdajte na hydratáciu

Počas letných mesiacov by ste sa mali držať jednej dôležitej zásady. Ak bude vaše telo dobre hydratované, nebude zadržiavať vodu. V týchto mesiacoch by ste sa tak mali vyhýbať kofeínovým nápojom, pretože tie dehydratujú vaše telo.

Upravte jedálniček

S hydratáciou potom je veľmi úzko spojená aj zmena životosprávy. Mali by ste totiž prijímať veľa vitamínu B5, B6 a vápnik z hnedej ryže a čerstvého ovocia. A naopak, vyhnite sa spracovaným potravinám ako mrazeným jedlám a konzervám s vysokým obsahom soli. Pretože práve soľ podporuje opuch.

 

3 spôsoby, ako zredukovať opuch nôh

  1. Zdvihnite opuchnuté končatiny. Ak sú vaše nohy opuchnuté, môžete si ľahnúť na chrbát s nohami v polohe nad vašou hlavu.
  2. Masírujte opuchnuté končatiny. Nenechajte si spôsobiť bolesť, ale masáž oblasti, kde si všimnete opuch. Pevne rozotrite svaly, aby sa zabránilo hromadeniu tekutín vo svaloch.
  3. Strečing po celý deň. Ak sa ocitnete dlhší čas v sediacej alebo stojacej polohe, na chvíľu sa natiahnite. Každú hodinu to bude trvať len 2 až 5 minút.
Ako sa vyhnúť opuchnutým nohám počas leta?
5 (100%) 2 votes