Viete, čo je meditačná prechádzka?

0
342
muz medituje na okraji skaly

Meditácia chôdzou má, ako inak, svoj pôvod v buddhizme. Môže byť ale použitá ako súčasť praxe pri bežnej meditácii alebo akomkoľvek cvičení. Táto technika má mnoho výhod. Môže vám pomôcť cítiť sa pevnejšie, vyváženejšie či vyrovnanejšie a pomáha rozvíjať povedomie o vašom okolí, tele a myšlienkach.

Čo je to meditačné cvičenie?

Ak máte sedavé zamestnanie alebo pracujete po stojačky meditačná prechádzka je pre vás ako stvorená! Počas meditácie v chôdzi zvyčajne chodíte v kruhu, tam a späť v jednej priamke alebo v labyrinte. Je tiež možné vykonávať ju jednoducho peši na na väčšiu vzdialenosť. Vaše tempo je väčšinou pomalé, no môže sa líšiť v závislosti od konkrétnej techniky. Medzi príklady meditácií pri chôdzi patria:

  • Kinhin
  • Théraváda
  • Vipašjana

Techniky môžu byť také podrobné, ako je rozdelenie každého kroku do šiestich častí alebo jednoducho prechádzanie zmyslom v priestore. Môžete tiež zahŕňať vedomé využívanie dychu alebo mantru.

Výhody meditatívnej chôdze

  1. Zvyšuje prietok krvi
  2. Zlepšuje trávenie
  3. Znížte úzkosť
  4. Zlepšuje hladinu cukru v krvi
  5. Zmierňuje depresiu
  6. Zlepšuje pohodu
  7. Zlepšuje kvalitu spánku
  8. Robí cvičenie príjemným
  9. Inšpiruje kreativitu
  10. Zvyšuje rovnováhu
Viete, čo je meditačná prechádzka?
5 (100%) 1 vote